شاید غیرمعمول بنظر برسد اما شما باید دنبال کارمندانی باشید که شما را به چالش میکشند.
در شرکت بیمه Marsh & McLennan افراد محافظه کار بسیاری وجود دارند — بهر حال یک شرکت بیمه است. اما در عین حال چیزی عجیب در این شرکت میبینید. مدیر عامل آن دانیل گِلاسِر علاقمند به استخدام افرادیست که نمیتواند با آنها کنار بیاید.
در آخرین برنامه Corner Office که توسط مجله نیویورک تایمز برگزار میشود، دانیل به آدام برایانت گفت که وی در شرکتش بدنبال کارکنان جدید و نامتعارف است. بخصوص اشخاصی که “تا حدودی کم صبر هستند” و احساس نیاز شدید به داشتن این افراد میکند.
او میگوید: “بهترین راه برای اینکه کسب و کارها بعد از یک دوره موفقیت طولانی، بتوانند از غرور و تکبر تجاری جلوگیری کنند، جا انداختن فرهنگ حرف انتقادی زدن در شرکت است. با به چالش کشیدن روند پیشین انجام دادن کارها و سوال پرسیدن در مورد فرهنگهای جا افتاده، همیشه راهی هوشمندانه تر برای انجام امور پیدا خواهید کرد.”
شاید به این دلیل باشد که گلاسر در خانوادهای بزرگ شده که عقلانیت به شکل مرسوم آن همیشه کم اهمیت بوده است. او اینگونه توضیح میدهد: “مجبور بودیم خودمان فکر کنیم…حتی امروز، وقتی کسی فکر میکند مسیری درست است، من سعی میکنم اندکی خودم را متمایل به مسیری دیگر بکنم.”
یا شاید بخاطر این باشد که وی شدیدا به این جمله معتقد است: “گاهی برنده میشوید، و گاهی میآموزید.” او از دیدگاههای متفاوت ترسی ندارد و به عقیدهی خودش همین موضوع باعث شده تا شرکت سرزنده باقی بماند.
او همچنین اذعان کرد در طول زمان نکات بیشتری جهت نحوه کار با کارمندان سختگیر را یاد گرفته است. چرا که قبلا خیلی سریع کارکنان جدید بدون بهرهوری را اخراج میکرد. اما اکنون عقیده دارد: “هر کسی تمایل دارد کارش را خوب انجام دهد. بعضی انسانها، به هر دلیلی، مشکلاتی در این مسیر دارند، و حداقل یک یا دو بار باید به آنها شانس داد و کمک کرد.”
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.