۷ حقیقت در مورد بازاریابی محتوا که علاقه‌ای به شنیدن‌شان ندارید

ممکن است تاکنون مطالب زیادی در مورد تولید محتوا شنیده باشید، حرف‌های زیادی در این‌باره گفته شده اما متاسفانه این موضوع کمی پیچیده‌تر از آنچه به نظر می‌رسد، است.

بهتر است این موضوع را با دقت بیشتری موشکافی کنیم. شکی نیست که بازاریابی محتوا می‌تواند موثرترین راه برای افزایش دیده شدن و تبلیغ برای یک برند تجاری باشد. اگرچه، مانند بسیاری از صاحبان کسب و کار، ممکن است تصور کنید تنها داشتن یک وبلاگ سازمانی و یک مقاله کفایت می‌کند. اگر اعتقاد دارید بازاریابی محتوا کاری راحت و آسان است، بهتر است در عقاید خود کمی بازبینی نمایید؛ و اگر می‌خواهید بازاریابی محتوای پربازدهی داشته باشید، با نگاه واقع‌بینانه‌تری به این موضوع فکر کنید. در ادامه چندین نکته ضروری را در مورد تولید محتوا بیان خواهیم کرد. سعی کنید با دقت این نکات را مطالعه نموده و با انتخاب یک استراتژی بازاریابی مفید، موفقیت خود را در کسب و کار تضمین کنید.
 

۱- تلاش سخت و جدی لازم است

تولید محتوا معمولا برای بسیاری افراد ساده به نظر می‌رسد و تصور می‌شود کار راحتی باشد. اگرچه این روزها، محتوا باید واقعا هدفمند و سنجیده باشد تا بتواند نتیجه مطلوب را به دست آورد. برای کسب این نتیجه باید به شدت تلاش کنید. محتوای موثر و به‌روز، جذاب، آموزنده، جالب و سرگرم‌کننده است. با تهیه محتوای مناسب نشان می‌دهید که ارزش مخاطبان خود را دانسته و نظر آنها برایتان مهم است. از این راه به مشتری‌های خود ثابت می‌کنید که سلیقه و علایقشان را دانسته و درک می‌کنید. بنابرین تمام سعی خود را انجام دهید تا رضایت بازدیدکنندگان را به دست بیاورید و به انتظارات آنها اهمیت دهید.
 
مرتبط: ۲۵ نکته‌ی بازاریابی محتوا که باید بدانید

۲- تعهد زمانی الزامی است

اکثر افراد هنگامی‌که استراتژی محتوا را شروع می‌کنند، فکر می‌کنند با اختصاص چندین ساعت در هفته، در انجام این کار موفق خواهند بود. اما واقعیت این است که بازاریابی محتوای موثر به زمانی خیلی بیشتر از این مقدار نیاز دارد.
برای جلب مخاطب بیشتر باید از مطلب مفید و پرطرفدار استفاده کنید و بهترین عناوین را بکار برید. انجام تحقیقات، نوشتن مطالب، ویرایش آنها و انتشارشان نیاز به زمان دارد و باید این کارها را چندین بار در ماه انجام دهید. بهتر است برای کار خود برنامه‌ریزی داشته و مقدار مناسبی از محتوا را طبق یک زمان مشخص منتشر کنید. این کار باید همیشگی و مستمر باشد. مهم نیست این مطلب توسط شما یا اعضای گروه یا کارمند شما نوشته شود. مهم این است که در یک فاصله زمانی خاص محتوای مفید و ارزشمند را در سایت خود منتشر کرده و فعالیت مستمر و به‌روز داشته باشید.
 

۳- تولید محتوا باید بصورت پیوسته و به‌روز باشد

یکی دیگر از اشتباهات رایج و قدیمی در دنیای بازاریابی محتوا این است که فرض کنید می‌توانید مقدار زیادی از محتوا را ایجاد و منتشر کنید و سپس برای یک مدت استر احت کرده و کاری انجام ندهید. در حقیقت، بازاریابی محتوای موثر باید تمام‌وقت و با پیگیری مداوم باشد. قطعا هیچ خط پایانی وجود ندارد. تنها کمی غفلت و توقف کاری ممکن است رتبه وب‌سایت را پایین آورد. همچنین نباید فراموش کنید که در این راه باید بسیار صبور باشید.
 

۴- هر چقدر هزینه کنید همان‌قدر نتیجه خواهید گرفت

همه ما این ضرب‌المثل را شنیده‌ایم: “هر چقدر پول بدهی، همانقدر هم آش می‌خوری”. این موضوع در دنیای تولید محتوا نیز صدق می‌کند. اگر با توجه به شنیده‌هایتان متقاعد شده‌اید که تولید محتوا اساسا بدون هزینه و رایگان است، بدانید که سخت در اشتباه هستید. قطعا تولید بسیاری از انواع محتواها عملا به معنای رایگان نوشتن کلمات و بدون صرف هزینه است. هر چند، مشکل این است که می‌توان گفت تقریبا غیر ممکن است بدون صرف هزینه در بازاریابی محتوا موفق بود.
استخدام افراد با تجربه، نویسندگان مستعد و افراد خلاق بسیار در این زمینه ضرورت دارد و سرمایه‌گذاری در حیطه بازاریابی محتوا همیشه ارزشمند است. ممکن است در ابتدا به نظرتان این کار بیهوده به نظر رسد، اما با گذشت زمان تاثیر شگفت‌انگیز این سرمایه‌گذاری را خواهید دید.
 

۵- ایجاد محتوا فقط گام اول است

حتی ممکن است یک محتوای جالب، استقبال پرشور مخاطبان را به دست نیاورد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید این کار را به درستی انجام داد یعنی استفاده از یک کانال پرمخاطب و شناخته‌شده میتواند مخاطبان شما را دوچندان کند. نگاهی اجمالی بر سایت‌های مشهور و پربازدید نشان می‌دهد تولید محتوا یک فعایت مستمر است، که باید در آن همیشه به دنبال مخاطب جدید باشید و از روش‌های مختلف برای جذب مخاطب استفاده کنید. باید پذیرفت که تقلید از روش‌های دیگران و کپی‌برداری در درازمدت با مشکل مواجه می‌شود، و تولید محتوای ارزشمند نیاز به صرف هزینه دارد.
 

۶- محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شود، و تکنیک‌های سئو همیشه در حال تغییر است

برای افزایش تعداد مخاطبین و پیشی گرفتن از رقبا، باید از بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو استفاده کنید، که متاسفانه همیشه سوء استفاده‌هایی در این روش‌ها وجود دارد. گوگل همیشه به دنبال تغییر الگوریتم رتبه‌بندی خود است، تا کاربران شاهد بهترین نتیجه ممکن باشند. با توجه به این موضوع باید همیشه موارد سئو را با توجه به تغییرات جدید و به‌روز گوگل دنبال نموده و از نویسندگان حرف‌های با دانش بالا استفاده کنید. قطعا اگر هنگام تولید محتوا، در مورد استانداردهای سئو هم اطلاع داشته باشید نتیجه مطلوب‌تری به دست خواهید آورد.
 
مرتبط: ۷ سوال رایج صاحبان کسب و کار در مورد سئو و جواب آنها

۷- استفاده از رویکردی سازمان‌یافته، اهمیت بسیاری دارد

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برندهای تجاری در بازاریابی محتوایی مرتکب می‌شوند این است که استراتژی مشخص و واضحی را پیش‌رو ندارند. در بیشتر مواقع، دلیلش این است که شرکت‌ها اهمیت بازاریابی محتوای موثر را دست‌کم می‌گیرند. اگر مشتاق به شروع کار در حیطه بازاریابی هستید، اولین گام خود را با طراحی یک استراتژی جامع بازاریابی محتوا بردارید.
یک استراتژی جامع و موفق تمام جنبه‌های لازم را درنظر می‌گیرد. از جمله هدف قرار دادن مخاطبان، پرداختن به علایق کاربران و استفاده از شبکه‌های شناخته شده و پرمحتوا. اطمینال حاصل کنید که بر اساس استراتژی تععین شده پیش می‌روید و بر اساس ضرورت‌های لازم استراتژی مناسب را انتخاب کنید.
 

نتیجه‌گیری

امیدورایم که با خواندن این مطلب شناخت بهتری نسبت به حقایق بازاریابی محتوا کسب کرده باشید. بهرحال نباید فراموش کرد که بازاریابی محتوا آسان نیست، و احتیاج به یک عزم راسخ و تلاش سخت دارد. بااین‌حال، هنگامی‌که آن را به درستی انجام دهید، می‌توانید کسب و کار خود را به قله‌های موفقیت برسانید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *