ایجاد محتوای خوب بهترین استراتژی در کسب و کار است

از آنجا که گوگل کاربر محور است، هیچ حدس و پیش‌بینی در مورد آینده‌ی محتوای وب وجود ندارد. حرف اول و آخر را در این مورد کاربران می‌زنند.

صاحبان کسب و کار بسیار مشتاق‌اند تا محتوای خوبی برای وب‌سایت خود تهیه کنند؛ چراکه یک سایت ویترین یک فروشگاه است. خوشبختانه سرمایه‌گذاری در این زمینه همیشه جواب مثبت داده و متضمن موفقیت است.
به لطف بروزرسانی‌های سالهای اخیر در الگوریتم موتورهای جستجو، لینک‌های داخلی و خارجی (بک‌لینک) به سایت شما با دقت بررسی شده، کیفیت محتوا بسیار مورد اهمیت قرار گرفته و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نیز در این زمینه بوده‌ایم. دستکاری رتبه‌بندی از طریق ساخت لینک، دیگر چندان کارآیی ندارد و گوگل رتبه سایت‌ها را بر اساس ویژگی‌هایی همچون کاربرپسند بودن، ارائه اطلاعات مفید از طریق محتوا و تعداد لینک بالا انجام می‌دهد.
صرف پول برای طراحی و نوشتن مطالب سایت مانند استخدام یک طراح داخلی و یک متخصص در ساخت خانه است، که موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های کلی و بازدهی بیشتر می‌گردد. چه بخواهید یا نخواهید دیگر زمان آن رسیده که با عقیده‌های کلیشه‌ای ناکارآمد خداحافظی کنیم؛ باورهایی چون:

مطالب و محتوا بیش از حد گران است، بهتر است

  • به دنبال ارزان‌ترین محتوا باشم
  • انجام آن را به دانشجوها یا افراد بی‌تجربه محول کنم
  • آن را نادیده بگیرم

طراحی بیش از حد گران است، بهتر است

  • از نیروی ارزان‌قیمت استفاده کنم
  • از طراحان غیرمتخصص استفاده کنم
  • پسرعموی خود را استخدام کنم

این طرز فکر کسب و کار شما را نابود خواهد کرد و ضربه جبران‌ناپذیری به کارتان وارد می‌سازد. با پیشرفت الگوریتم گوگل، این عقاید کلیشه‌ای بیش از هر چیزی برای شما زیان‌آور خواهد بود.

شما نیاز به طراح وب‌سایت حرفه‌ای دارید

حس و حال و محیط فروشگاه شما بر بازدیدکنندگان بسیار تاثیرگذار است. همانطور که کاغذ دیواری و طراحی داخلی یک رستوران، ممکن است محیط را بد و قدیمی نشان دهد و بر میزان استقبال مشتریان تاثیر بگذارد، طراحی و محتوای سایت حرفه‌ای هم امری ضروری برای از دست ندادن کاربران است. تجربه کاربری (UX) همان چیزی‌ست که قدرت برگرداندن بازی به نفع شما را دارد.
بسیار مهم است که کسب و کار و سازمان خود را با محتوای مفید و باارزش تبلیغ کنید. بازدیدکنندگان در صورت استفاده از مطالب تکراری و قدیمی اعتمادشان را از دست خواهند داد و دیگر رغبتی برای دیدن سایت شما ندارند، چرا که برای وقت و هزینه خود ارزش قائل هستند و تمایلی به دیدن محتوای غیرمفید و غیرحرفه‌ای ندارند.
دنیای تولید محتوا و کسب و کارهای اینترنتی پر از باید و نبایدهای متناقض است. با نگاهی اجمالی به وب سایت‌ها خواهید دید که تا چه اندازه محتواهای ضعیف و افتضاح ما را احاطه کرده‌اند. هیچ قانونی در این‌باره وجود ندارد، هر صاحب کسب و کاری تلاش می‌کند تا حرفی برای گفتن در فضاهای مجازی داشته و تبلیغات تجاری خود را انجام دهد. سلیقه‌ها متفاوت است و هر کس نظر متفاوتی ارائه می‌کند، اما در این میان یک واقعیت انکارناشدنی وجود دارد: اگر برای تولید محتوا و جلب رضایت کاربران هزینه نکنید قطعا کیفیت کار پایین آمده و به نتیجه مورد انتظارتان دست نخواهید یافت. همانطور که در هنگام انجام جوشکاری به سراغ یک فرد حرفه‌ای می‌روید و اطرافیانتان نمی‌توانند شما را کمک کنند، استخدام یک دوست به جای یک فرد حرفه‌ای در تولید محتوا هم کار منطقی و مناسبی نیست و عملکرد شما را به شدت زیر سوال خواهد برد.
بسیاری از کسب و کارها با وب‌سایت ناموفق با استفاده از تکنیک‌های دستکاری SEO تلاش می‌کنند تا رنکینگ خود را بالا برده و میزان بازدیدهایشان را بیشتر کنند. خوشبختانه این روش‌ها دیگر کارایی خود را از دست داده و تنها محتوای مناسب است که باعث بازدید بیشتر کاربران از سایت شما خواهد شد.
الگوریتم موتور جستجوی گوگل به طور منظم به روزرسانی می‌شود و در حال حاضر چنان دقیق شده است که بسیاری از تکنیک‌های سنتی دستکاری SEO بی‌اثر شده‌اند.

شما نیاز به مطالب مفید و خوب دارید

هدف تیم گوگل همیشه بر اساس یک سیاست واحد بوده: رتبه‌بندی سایت‌هایی که کاربر به دنبال آن‌هاست و کمک به پیدا کردن بهترین صفحات در نتایج جستجو. هر چه گوگل در انجام این سیاست موفق‌تر باشد، ارزش تکنیک‌های دستکاری در موتورهای جستجو کمتر شده و نقش کلمات کلیدی کمرنگ‌تر می‌شود. قطعا با عملی شدن این هدف، شما سایت‌های موردنظرتان را با سهولت و سرعت بیشتری پیدا می‌کنید. در سال ۲۰۱۵ گوگل به سمت حذف دستکاری رتبه‌بندی‌ها قدم برداشته و به دنبال افزایش کیفیت در نتایج جستجوی سایت‌ها است. روندی که بسیار مورد استقبال کاربران قرارگرفته است.
این یک فرصت عالی برای کسب و کارهای نوپای اینترنتی است. در حالی که بسیاری به دنبال سرمایه‌گذاری در دستکاری الگوریتم رتبه‌بندی گوگل بودند، اکنون همه توجهات به سمت تولید محتوای باکیفیت معطوف شده است. در حال حاضر می‌توانید سایت موردنظرتان را با داشتن بیشترین محتوای با کیفیت و مرتبط در نتایج جستجو بیابید.
سایت‌های با کیفیت بالای مطالب، بدون چاشنی کلمه کلیدی و یا لینک‌دهنده مصنوعی در فهرست اول صفحات جستجوی گوگل قرار گرفته‌اند. این یک خبر خوب به خصوص برای مالکان فروشگاه‌های اینترنتی است، که بسیار دشوار می‌توانستند در صدر رتبه‌بندی قرار گیرند و ما اکنون شاهد این اتفاق هستیم. دیگر محتوا به پست‌های وبلاگ تنزل پیدا نمی‌کند و محتوای فاخر ضامن موفقیت یک سایت است. دیگر همه به دنبال بازدید سایت‌هایی هستند که در کنار تبلیغات، محتوای مناسب و ارزشمند تولید می‌کنند و سرمایه‌گذاری در زمینه محتوا همیشه مفید بوده است.

مرتبط: ۷ سوال رایج صاحبان کسب و کار در مورد سئو و جواب آنها

هنگام ورود به سایت، بازدیدکنندگان می‌توانند آمار افرادی که به سایت سرزده‌اند را مشاهده کنند و امکانات جدیدی برای نشان دادن اطلاعات و رتبه‌بندی سایت‌ها ارائه شده است. تجارت الکترونیک امروزه نقش عظیمی در فروش محصولات دارد و در تبلیغات و جذب مشتری حرف اول را می‌زند.
به عنوان مثال، در ZiloRings.com که برای فروش حلقه طراحی شده است، اطلاعات بسیار زیادی در مورد نام تجاری و سازنده حلقه در اختیار شما قرار داده می‌شود. صفحه‌ی سایت دارای محتوای موردنیاز مشتریان است و تمام اطلاعاتی را که بازدیدکنندگان برای خرید کالا می‌خواهند بدانند در اختیارشان قرار میدهد. ممکن است بخواهید درمورد تاریخ تاسیس این شرکت یا فرآیند تولید بیشتر بدانید؛ آنها به رتبه‌بندی لینک‌ها اتکا نکرده و تمام سعی خود را انجام می‌دهند تا محتوای مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند، چه برای کسانی که قصد خرید دارند وچه برای کسانی که به دنبال کسب اطلاعات هستند. چنین رویکردی، باعث افزایش بهینه سازی موتورهای جستجو به معنای واقعی کلمه است.

حدود یک دهه است که متخصصان تمام تلاش خود را به موارد مربوط به سئو اختصاص داده‌اند تا بتوانند کنترل بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهند: استفاده از لینک‌های مرتبط و مناسب، کلمات کلیدی در متون، عناوین جذاب، تبلیغ در مورد حراج‌ها و تخفیفات و غیره. باید قبول کنیم که کمتر به این نکته توجه کرده‌ایم که چه کسی بهترین وب‌سایت، بهترین محصول، بهترین تجربه در تامین رضایت کاربر، و یا بهترین اطلاعات بروز را بکار می‌برد. تنها به دنبال جنگیدن برای دستکاری الگوهای رتبه‌بندی بوده‌ایم. اما نباید از این مورد غافل شد که آینده‌ی فضای آنلاین، کاربر محور است، زیرا گوگل کاربر محور است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *