۱- قانون “بخش بندی عکس” را رعایت کنید

اگر بخشهای مورد توجه در وسط عکس نباشند، زیباتر خواهند بود.

image-slicing

ما بصورت ناخودآگاه علاقه داریم فاکتورهای جالب را در وسط عکس قرار دهیم در صورتیکه اگر این کار را نکنیم عکس بهتری خواهیم داشت. تنها استثنا در این زمینه، صورت ها هستند. صورتها صرفنظر از اینکه کجای فریم قرار بگیرند جلب توجه میکنند اما هرچه بزرگتر باشند بهتر خواهد بود.

face-image

 

۲- در سایزها گوناگونی ایجاد کنید
اجزای بزرگ و کوچک اغلب در کنار هم زیبایی بصری ایجاد میکنند اما اگر همه اجزای کوچک یا همه اجزای بزرگ در کنار هم باشند چنین نخواهد بود.

image-scale

image-scale-variation
۳- به منظره چیزی بیافزایید
همچنین اگر میخواهید یک منظره‌ی دور چشم نواز شود سعی کنید چیزی را در جلوی تصویر قرار دهید.

image-landscape

 

۴- از نور، بیشتر استفاده کنید
بهرحال هر آنچه ما میبینیم نور است و یک منبع نور قویتر معمولا زیبایی بیشتری ایجاد میکند.

image-lighting

 

۵- اجزای مختلفی در عکس بگنجانید
اگر از اجزا یا زمینه های متفاوت استفاده کنیم، چشم‌ها علائم بیشتری برای دیدن خواهند داشت.

vary-mark

 

۶- اعداد فرد را در نظر داشته باشید
سه از چهار و پنج از شش دلپذیرتر است. به دلیل نامشخصی، گروههای دارای تعداد اجزای فرد از گروههای زوج جالب تر می‌نمایند.

play-odds

 

۷- برای گوشه‌ها اهمیت قائل شوید
ارتباط موضوع عکس با گوشه‌ی فریم یا تصویر را بررسی کنید. معمولا اندکی فضای تنفس، فنگ شویی بهتری ایجاد میکند.

image-edges

 

۸- از ارتعاش رنگها بهره ببرید
رنگهای مکمل در کنار یکدیگر زیبا میشوند.

image-coloring1

رنگهای گرم و سرد نیز رابطه های زیبایی ایجاد میکنند.

image-coloring2

 

۹- با قلب خود شروع کنید
به اینکه چه چیزی حس شما را برمی‌انگیزد توجه کنید. آیا شکل آن چیزیست که میخواهید به تصویر بکشید؟ آیا ارتباط رنگهای آن است؟ آیا سایه ای است که از نحوه خاص تابش نور ایجاد شده؟ اگر در عکسی که میگیرید چیزی را به تصویر بکشید که روی احساس خودتان تاثیر گذاشته، روی احساس دیگران نیز تاثیر خواهد داشت.

start-w-heart

 

۱۰- عکس را برعکس هم ببینید
بعنوان تست نهایی، عکس خود را برگردانید روی سرش. اگر برعکس آن جذاب بود، خیالتان جمع باشد که در جهت اصلی هم جذاب است.

image-upside-down

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتوای خوب | Good Content

ارائه دهنده خدمات بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)، بازاریابی محتوا و تولید محتوا (Content Marketing, Content Writing) و بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) به کسب و کارها و مستقر در کشور ایران است.

شرایط استفاده

کلیه‌ی محتوای این وب‌سایت و همچنین محتوای متعلق به مشتری‌ها، توسط تیم “محتوای خوب” ترجمه یا تالیف میشود، کاملا یکتا بوده و تحت هیچ شرایطی از جای دیگری کپی نمیگردد.
لذا خواهشمندیم در صورت تمایل به استفاده از مطالب رایگان در رسانه خود (سایت، وبلاگ، اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی، روزنامه، مجله و …)، همراه با ذکر منبع و لینک فعال به GoodContent.ir اقدام فرمایید.
بازنشر مطالب و محتوای غیر رایگان، بدون هماهنگی و عقد قرارداد رسمی، به هر شکل ممنوع بوده و منجر به پیگیری حقوقی و قضایی خواهد بود.
پیشاپیش از حسن درک شما متشکریم.

Copyright © ۲۰۱۶-۲۰۱۹ GoodContent.ir | Full Service Marketing Agency
Email: contact@goodcontent.ir